,hey lady
וואט דה פאק איז מיתוג?
טוב, זה לא פוסט בישראבלוג וגם בחרתי ברקע שחור,
אז נעשה את זה קצר:
- מיתוג הוא הרושם שאנחנו משאירים על כל מי שמקיים איתנו איזשהי אינטרקציה.
טובים וחכמים ממני ניסחו את זה בהמון דרכים וכולן נכונות, אבל אני נוטה לסכם את זה ככה.
- בין אם זה קולגה, לקוח, ספק או הירקן - על כל אחד יש לך הזדמנות להשאיר רושם.
הרושם יכול להיות חיובי או שלילי.
- הרושם הזה הוא תוצאה של הפעולות שאנחנו עושים
ואותן הפעולות הן תולדה של אסטרטגיית המותג > הדנ״א שמגדיר את למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, ואיך. ואיפה. ומתי. וכו׳.
(זה, ככה, בגדול…)
כולם, כל הזמן, תמיד
כי, בתכלס, כולנו ממותגים מעצם היותנו. והמותג שלנו נתפס בצורה שונה בהתאם לעולם שבו הוא מתקיים.
נגיד, אצל ההורים שלי אני ממותגת כטינאייג׳רית מעט מפונקת (אני בת 30, הכל טוב), במשרד שאני עובדת בו אני ממותגת כעובדת מסורה ושקטה (ביישנית?) ובעסק אני ממותגת כבעלת סטודיו מקצועית ושנונה להפליא. (מה, לא?)
בעצם, כל מי שרוצה
לצמוח – כל עסק שרוצה למטב, למקסם, לגדול ולמשוך את הקהל האידיאלי שלו בצורה אפקטיבית ואותנטית בלי להרגיש שהוא מזייף.
לתקשר – כל עסק שמרגיש שמה שיש לו לתת זה הרבה מעבר למה שהקהל שלו מצליח להבין.
להתרגש – כל עסק שרוצה לחזור להתרגש מהעשייה שלו, ורוצה שהלקוחות שלו יתרגשו כמוהו.
ככה זה עובד:
פגישה בת שעתיים במהלכה נצלול אל עומקי העסק ונבנה את היסודות עליהם המותג שלך יעמוד. את חצי השעה האחרונה נקדיש למעבר על השראות ויזואליות ונבנה יחד לוח השראה בהתאם למסקנות שעלו בשיחה. לאחר הפגישה אני ממשיכה במחקר עצמאי של השוק, של המתחרים ושל קהל היעד שלך, ובסופו את מקבלת ממני מסמך אסטרטגיה מסודר ומעוצב בן 10+ עמודים שישמש אותך לשנים הבאות.
לאחר אישור אסטרטגיית המותג, ובהתאם ללוח ההשראה שנבנה, אתחיל לעבוד על סקיצות לביטוי החזותי עבור המותג שלך.
הסקיצות יכללו את השפה הגרפית השלמה שמורכבת ממערכת לוגואים, טיפוגרפיה, פלטת צבעים וביטויים חזותיים נוספים.
לאחר בחירת הסקיצה המנצחת וביצוע תיקונים ודיוקים (במידה וידרשו), נוכל להמשיך לשלב השלישי והאחרון.
לאחר שמערכת המיתוג שלך מוכנה ומאושרת, כולל האסטרטגיה, המסרים והביטוי החזותי, ניצור נכסי מותג בהתאם לדרישות שהוגדרו בשיחת האפיון. נכסי המותג כוללים כל ביטוי חזותי של המותג שלך במרחב שבו הוא פועל. החל ממוצרים מודפסים וטמפלטים לסושיאל ועד דפי נחיתה ואתרי תדמית.
אצלנו לא מדברים על כסף
סתם, ברור שכן.
העניין הוא שאני לא יכולה לכתוב פה סכום מדויק כי הצעת המחיר תלויה בשיחה בה אברר את הצרכים המדויקים של העסק, כולל נקודת המוצא שלו היום, השאיפה שלו לעתיד, וכל מה שעומד בדרך.
צריכים טווח מחירים בשביל לדעת אם אנחנו בכלל בכיוון?
המחירים לתהליך מיתוג מתחילים ב-3,000 ש״ח ומצפינים בהתאם לדרישות, לצרכים ולמטרות שהוגדרו.
העסק ממש זקוק למיתוג והדבר היחיד שעומד בדרך זה המחיר?
דברו איתי ונמצא פתרון.
רוצים לרדוף אחריי במקום שאני ארדוף אחריכם?
מוזמנים לשלוח לי הודעה בוואטסאפ
בלי לחץ, יש לי תשובות
בקטן - לא.
בגדול - מיתוג זו הדרך שלך לספר סיפור. את הסיפור שלך, של העסק שלך ושל הצורך/בעיה שבאת לפתור לקהל שלך.
את הסיפור הזה אי אפשר לספר רק ע״י סמליל שמדביקים בראש נייר מכתבים. תהליך מיתוג כולל בתוכו מענה על המון שאלות, מחקר ודיוק (סליחה) של העסק, המהות שלו והביטוי שלו במרחב הפיזי, הוירטואלי והאנושי. הלוגו זה רק חלק, יחסית אחרון בתהליך.
ובכללי, אנחנו תולים בו המון תקוות שלא תמיד הוא יכול לעמוד בהן. מסכן.
אני קצת אעלב.
אבל אל דאגה, הסיכוי שזה יקרה די נמוך כי הסקיצות הן תוצר של תהליך האפיון, שכבר אמרתי שאני די חופרת בו, במהלכו מגדירים את כל הבסיס של העסק וגם בונים יחד לוח השראה. במסמך האסטרטגיה גם תקבלו 2 לוחות קונספט לבחירה כדי שלא יהיו הפתעות בהמשך הדרך. אז כל עוד אתם שותפים מלאים לתהליך ואנחנו שומרים על תקשורת פתוחה ואותנטית הסיכוי שתעליבו אותי ממש קטן.
(ויש לכם גם 2 סבבי תיקונים לסקיצה הנבחרת אז אפשר להיות רגועים.)
אפשר, אבל לא מדלגים על שלבים בתהליך. אם עשית מיתוג לבד ופנית אליי, סימן שמשהו לא עובד כמו שציפית. בשיחת האפיון נעבור על הכל ונבין אם כל הדברים החשובים באים לידי ביטוי במיתוג הקיים. נבין מה רוצים וכדאי להשאיר וממה כדאי להיפרד. האם המיתוג הקיים בכלל נכון לעסק ולמטרות שלו?
אם זה המצב שלך, אני מציעה להתחיל בשיחת אפיון בלבד, וממנה להסיק את המסקנות המתאימות.
יש שאלה שלא מופיעה פה ותרצו לקבל עליה מענה? שלחו לי אותה בטופס המצ״ב ותקבלו מענה אישי במייל
(וגם תעזרו לי לשפר את האזור הזה באתר, טנקס!)